Lombard International Group blijft de ontwikkeling van de COVID-19-epidemie (coronavirus) op de voet volgen. Niettegenstaande deze moeilijke omstandigheden en gezien wij een wereldwijde organisatie zijn, hebben wij onze infrastructuur aangepast en noodplannen geactiveerd om ons te wapenen tegen eventuele operationele gevolgen. Tegelijk hebben we met onmiddellijke ingang en voor zolang als nodig meerdere voorzorgsmaatregelen genomen.

De veiligheid en gezondheid van onze medewerkers zijn onze absolute prioriteit. We hebben al preventieve acties ondernomen bij onze teams in de regio’s waar het risico het grootst is. Onze collega’s die daar werken, kunnen rekenen op ondersteuning van al onze medewerkers elders.

Lombard International Group werkt ook in deze ongeziene tijden door: we blijven onze klanten en partners over de hele wereld bijstaan bij al hun behoeften op het vlak van vermogensplanning. We hebben ook alle nodige maatregelen genomen om te kunnen blijven werken indien de overheid in een van onze kernmarkten tot een volledige ‘lockdown’ beslist. Sommige activiteiten of transacties kunnen momenteel wat meer tijd in beslag nemen dan gewoonlijk en wij danken onze klanten en partners bij voorbaat voor hun geduld.

We wijzen erop dat we ook beperkingen op grensoverschrijdende zakenreizen hebben ingesteld en al onze teams adviseren om niet te reizen naar landen, streken of gebieden waar bevestigde gevallen gemeld zijn. We maken echter actief gebruik van technologie en teleconferenties om onze partners en klanten van dienst te kunnen zijn.

We volgen de adviezen van gezondheidsinstanties overal ter wereld op de voet en zullen onze aanpak waar nodig bijsturen indien nieuwe informatie opduikt. Als bedrijf blijven we in deze periode alert en wendbaar om snel te kunnen reageren op alle verdere ontwikkelingen.

We zijn in gedachten bij onze klanten en partners en bij de getroffen gemeenschappen wereldwijd, en wensen hen het allerbeste.