AANSTELLING

Lombard International Group benoemt Stuart Parkinson tot nieuwe Chief Executive Officer van de Groep

Lombard International Group, een toonaangevende speler in vermogens- en successieplanning voor vermogende individuen, families en instellingen, heeft vandaag de komst van Stuart Parkinson aangekondigd als nieuwe CEO van de Groep en lid van de raad van bestuur.

Dhr. Parkinson treedt op 1 april 2020 in dienst en zal verantwoordelijk zijn voor de leiding en het bestuur van alle onderdelen van de Groep. Stuart kan bogen op meer dan 27 jaar internationale ervaring in de financiële en banksector en was actief bij HSBC in Azië, Europa, Latijns-Amerika en de VS. Zijn recentste functie was Global Chief Investment Officer bij HSBC Private Banking. Stuart heeft ruime ervaring met het aansturen van diverse teams en activiteiten en het bundelen van expertise uit verschillende geografische regio’s waardoor oplossingen verfijnd kunnen worden en klanten op de best mogelijke manier bediend kunnen worden.

Als onderdeel van de successieplanning van de onderneming, kondigt de raad tevens aan dat John Hillman met ingang van 1 april 2020 benoemd wordt tot Uitvoerend Voorzitter. Hierdoor zal hij zijn tijd kunnen wijden aan nieuwe strategische initiatieven voor de Groep.

John Hillman, Group Chief Executive Officer, Lombard International Group, licht toe:

‘Na een uitstekend resultaat in 2019 en nu Lombard International zijn leiderspositie in Europa en de VS blijft uitbouwen, is de tijd rijp voor onze eigen successieplanning. Ik ben erg blij dat Stuart heeft besloten om zich bij onze Groep aan te sluiten. Hij is een ervaren expert in wereldwijde financiële diensten en brengt de juiste energie en een nieuwe visie met zich mee op een moment dat we onze distributieactiviteiten verder uitbreiden in Azië, Europa, Latijns-Amerika en de VS.’

Stuart Parkinson zei:

‘Ik ben erg blij dat ik deel mag uitmaken van zo’n ondernemend team dat ik al vele jaren bewonder. Lombard International Group is ideaal geplaatst om in te spelen op de behoeften van vermogende individuen, families en instellingen waarvan de blik almaar internationaler wordt in dit complexe geopolitieke en economische landschap dat in een hoog tempo blijft veranderen. Ik kijk er al naar uit om de partners, cliënten en collega’s te ontmoeten.’