COVID-19 (CoronaVirus): Open brief aan onze klanten

PDF also available in English - Dutch

Geachte klant,

Lombard International Assurance blijft de evolutie van COVID-19 (coronavirus) van dichtbij opvolgen. In de eerste plaats gaat onze aandacht uit naar het welzijn van u, uw gezin en uw gemeenschap.

Ondanks deze moeilijke tijden hebben we als internationale organisatie onze infrastructuur aangepast en ons noodplan geactiveerd om ons bedrijf te beschermen tegen de mogelijke operationele gevolgen van de epidemie.

De veiligheid en de gezondheid van onze medewerkers blijven onze topprioriteit. We hebben al preventieve maatregelen getroffen voor onze teams in de voornaamste risicogebieden. We hebben ook de internationale dienstreizen beperkt, en al onze teams kregen het advies om niet te reizen naar landen, regio's en gebieden waar de aanwezigheid van het virus officieel bevestigd werd. Onze collega's daar worden ondersteund door onze bredere infrastructuur.

Bovendien is de meerderheid van onze medewerkers intussen volledig uitgerust om van thuis uit te werken. In lijn met onze ISO 27001-accreditatie hanteren wij de strengste normen op het gebied van gegevensbeveiliging, maken we meer gebruik van videoconferenties en integreren we het internet nog meer in onze activiteiten.

We blijven de adviezen van de gezondheidsautoriteiten over de hele wereld volgen en zullen onze plannen aanpassen naarmate nieuwe informatie beschikbaar wordt. Ondanks deze gezondheidscrisis blijft ons bedrijf gefocust en flexibel, om ons te kunnen aanpassen aan en te kunnen reageren op nieuwe ontwikkelingen.

Operationeel en bereikbaar

Hoewel de huidige situatie ongezien is, blijft Lombard International Assurance doorwerken. We blijven onze cliënten en partners over de hele wereld helpen op het vlak van vermogensplanning. We hebben alle nodige maatregelen getroffen om te kunnen doorwerken, ook in onze kernmarkten waar de overheid een volledige lockdown heeft afgekondigd.

We blijven in nauw contact met ons brede netwerk van makelaars, agenten, vermogensbeheerders, private banken, depotbanken, family offices en vermogensadviseurs die u van dienst zijn en uw financiële belangen behartigen.

Waar mogelijk werken we meer via digitale weg. We zullen steeds meer gebruikmaken van Connect, ons digitale dienstenplatform waarop u waarderingen kunt raadplegen en met onze teams kunt communiceren om uw zaken op te volgen. Indien u nog geen toegang heeft, kunt u die hier aanvragen.

Door de aanpassing van onze werkwijze kunnen sommige activiteiten of transacties echter wat meer tijd in beslag nemen dan normaal. We danken u dan ook bij voorbaat voor uw geduld.

Onze in Luxemburg gevestigde unit-linked verzekeringsproducten

Zoals u weet, worden unit-linked levensverzekeringen wereldwijd gezien als een uitstekend instrument voor het instandhouden van vermogens. Dergelijke verzekeringen zijn veilig en flexibel en kunnen op de meest complexe situaties worden afgestemd.

Uw polissen bij Lombard International Assurance vallen ook onder de beschermende regeling van Luxemburg voor houders van verzekeringspolissen, die ook wel bekendstaat als de ‘veiligheidsdriehoek’. Het Groothertogdom Luxemburg is wereldwijd een van de landen waar polishouders het beste beschermd zijn en stelt de volgende eisen aan levensverzekeraars:

• Alle cliëntenactiva die zijn gekoppeld aan levensverzekeringen worden aangehouden door een onafhankelijke depotbank die is goedgekeurd door de toezichthouder op het verzekeringswezen, het Commissariat aux Assurances.

• De cliëntenactiva zijn gescheiden van zowel de verzekeraar als de depotbank.

Klik hier voor meer informatie.

Uw unit-linked verzekering van Lombard International Assurance blijft een efficiënte en betrouwbare oplossing voor het beheer van uw vermogen in deze moeilijke tijden. U kunt op elk moment in overleg met de u toegewezen beheerder de beleggings- en allocatiestrategie van uw portefeuille wijzigen om die beter bij uw risicoprofiel te laten aansluiten. Tot en met 30 april hoeft u geen kosten te betalen om uw beleggingsstrategie te wijzigen.

Indien u nog meer informatie wenst, aarzel dan niet om contact op te nemen met uw financieel adviseur of uw gebruikelijke contactpersoon bij Lombard International Assurance.

U kunt nu meer dan ooit op ons rekenen.

Hoogachtend,
Het team van Lombard International Assurance