AANSTELLING

Lombard International Assurance S.A. zet verder in op België

Lombard International Assurance S.A., de marktleider inzake oplossingen voor vermogens- en successieplanning op basis van unit-linked levensverzekeringen (Tak-23) voor vermogende particulieren, hun families en instellingen, versterkt de teams van zijn Belgisch bijkantoor in Brussel met de aanwerving van drie nieuwe ervaren mensen.

Bert Van Houte vervoegt Lombard International Assurance als directeur business development en zal eveneens aan het roer komen van het Belgisch bijkantoor (onder voorbehoud van goedkeuring door de Belgische toezichthouder). Nicolas Demarest, momenteel Country Head BeLux, richtte het bijkantoor op in 2016. In 2021 vieren we dus zijn of haar vijfde verjaardag. Bert is een erkend expert op het vlak van levensverzekeringen en Tak-23 in het bijzonder. Hij komt aan boord bij Lombard International Assurance met meer dan dertig jaar ervaring op het vlak van organisatie, teammanagement en business development in de levensverzekeringssector. Wout Segers zal deel uitmaken van zijn team en zal de functie opnemen van Senior Relationship Manager  Vlaanderen. Hij heeft een succesvol trackrecord in klantenrelaties en financiële planning, vooral op het domein van topsport. Ornella Van Den Broeck werd op haar beurt aangenomen als Account Officer in het Belgisch bijkantoor.

Dankzij hun Belgisch bijkantoor kan Lombard International Assurance Belgische inwoners op maat gemaakte oplossingen aanbieden voor vermogensstructurering op basis van een Belgische Tak-23 levensverzekeringscontract van het type Fonds dédié.  Omwille van deze aanwezigheid in België is Lombard International Assurance kunnen uitgroeien tot de toonaangevende speler binnen de sector van het vermogensbeheer en de vermogensstructurering in België.

Nicolas Demarest, Country Head BeLux, licht toe: “Ik ben verheugd met de komst van Bert, Wout en Ornella binnen ons Belgisch bijkantoor. In 2021 vieren we de dertigste verjaardag van Lombard International Assurance, en de vijfde verjaardag van ons Belgisch bijkantoor, dat al sinds 2016 voortdurend groeit.  In een steeds meer onzekere en volatiele omgeving neemt de vraag naar op maat gesneden oplossingen voor vermogens- en successieplanning binnen Tak-23 voortdurend toe. Dankzij een mooi trackrecord in de sector van de private banking en levensverzekeringen deelt Bert onze visie en ambities die we op lange termijn koesteren voor de Belgische markt. Op die manier willen we Lombard International Assurance laten uitgroeien tot dé referentie op het vlak van vermogensplanning via de Tak-23 levensverzekering.”

Bert Van Houte, Sales Director, voegt eraan toe: “Ik ben verheugd dat ik kan samenwerken met Nicolas en het volledige Belgische team van Lombard International Assurance, dat al dertig jaar in België partners-makelaars de voordelen uitlegt van op maat gesneden Tak-23 levensverzekeringen van het type fonds dédié.  Die inspanning hebben we in 2016 nog versterkt dankzij de opening van het Belgisch bijkantoor, dat ik binnenkort met plezier zal leiden. Op die manier kunnen we de dynamiek verderzetten en van Lombard International Assurance dé marktleider voor Tak-23 oplossingen maken in België. Tegelijkertijd zullen we onze activiteiten op een gezonde en gestructureerde manier beheren vanuit ons Brussels kantoor. Dankzij zijn talrijke troeven en antwoorden die Tak-23 biedt op de huidige uitdagingen die vermogensplanning stelt, ben ik er rotsvast van overtuigd dat dit een toekomstgerichte oplossing is voor vermogens- en successieplanning.”

Over Bert Van Houte

Voor hij begon bij Lombard International Assurance S.A. was Bert Commercieel Directeur bij Private Insurer, gevestigd in Brussel. Daarvoor bekleedde hij directiefuncties en was hij business developer bij Allianz Benelux, ERGO Insurance en ZA Verzekeringen (momenteel NN via Delta Loyd Life). Hij heeft meer dan dertig jaar ervaring met oplossingen voor vermogen met levensverzekeringen.  Bert behaalde een diploma economische wetenschappen en een Master Financiële Planning aan de Universiteit Antwerpen.

Over Wout Segers

Wout begon zijn carrière in een notariskantoor en vervoegde daarna het team van Pareto als Senior Consultant, een functie die hij vijf jaar bekleedde alvorens hij naar Lombard International Assurance ging. Hij heeft een eerste succesvolle ervaring met partnerrelaties, financiële planning en vermogensbeheer. Wout behaalde een master in de rechten aan de KU Leuven.