Lombard International Group, marktleider in verzekeringsoplossingen voor vermogens- en successieplanning voor welstellende, vermogende en uiterst vermogende particulieren, families en instellingen, heeft vandaag zijn 'Approach to ESG' gepubliceerd, een nagelnieuw rapport waarin de ESG-leercurve van de groep wordt geschetst en welke weg ze heeft afgelegd op weg naar meer duurzaamheid. Het consolideert de initiatieven die de Groep onderneemt in het brede gamma ESG-overwegingen, gaande van ethiek en governance tot zakelijk gedrag, de impact op maatschappij en gemeenschap, haar waardepropositie, milieu en transparantie.

Vermogensverzekeringen bevinden zich op het snijpunt van vermogensbeheer, private banking en verzekeringen en zijn de weg die steeds meer (ultra)vermogende beleggers en hun adviseurs volgen om hun ESG-beleggingsstrategieën uit te rollen. Daarom speelt de sector een actieve rol in de duidelijke definitie, integratie en toepassing van ESG-criteria om duurzamere beleggingsportefeuilles te kunnen samenstellen en promoten.

In het besef dat haar toekomstige inspanningen en groei zullen worden geschraagd door ESG-principes, gaat Lombard International Group proactief de dialoog aan met haar stakeholders, waaronder private banken, family offices, vermogensbeheerders, onafhankelijke vermogensadviseurs, beleggings- en verzekeringsmakelaars en professionele adviesbureaus om best practices uit te wisselen op het gebied van duurzaamheidsaspecten. De bedoeling is ook om ideeën uit te wisselen over de integratie van ESG-criteria in de dagelijkse activiteiten, en om verwachtingen met elkaar af te toetsen.

Terwijl het rapport de toon zet voor deze gesprekken, heeft Lombard International Group ook een speciaal portaal gelanceerd om met haar verschillende stakeholders permanent openlijk te spreken over ESG-criteria, haar kijk op belangrijke ESG-onderwerpen te geven en gerelateerde content en inzichten te bieden.

Stuart Parkinson, Group Chief Executive Officer van Lombard International Group, stelt:

"De internationale financiëledienstensector bevindt zich in een bevoorrechte positie om zijn voetafdruk en expertise te gebruiken om zijn ESG-impact te helpen versterken, de toekomst te verduurzamen en een referentie te worden voor de sector. Net als de rest van de sector zijn we als bedrijf druk doende om onze ESG-doelstellingen te schetsen, hoe we die kunnen bereiken en hoe ver onze reis al gevorderd is.

"Cruciaal is dat deze eerste evaluatie aantoont dat we goed geplaatst zijn om onze partners, cliënten, werknemers en gemeenschappen op een duurzame manier blijvende groei en waarde te bieden.

"Door onze prestaties, ook onze niet-financiële resultaten op een transparante manier te meten en te evalueren, zorgen er we ervoor dat we op elk vlak onze verantwoordelijkheid opnemen.”